Total Pageviews

Thursday, July 7, 2011

Ramana Manusia Yang Boleh Terapung Dengan Sebatang Tongkat.....wwoooweeee!!!!!



Boleh melayang atau membuat perkara-perkara pelik di luar akal manusia sebenarnya sudah biasa dalam sebuah pertunjukkan silap mata.

Namun seorang ilusionist berasal dari Belanda membuatnya jadi berbeza kerana dia mengadakan pertunjukkannya di tempat-tempat awam yang tentunya mengundang perhatian ramai orang.

Yang menggemparkan,Ramana,nama ilusionist tersebut,membuktikan bahwa dia boleh terapung di atas permukaan tanah.

Di hadapan kerumunan orang,Ramana yang memiliki nama asli Wouter Bijdendijk,'terbang' hingga 10 meter dari permukaan tanah,satu satunya penyangga adalah sebatang kayu tongkat yang dipegangnya.

Dia juga mampu membaca pikiran orang dan melakukan hal-hal lainnya yang mencengangkan.Awalnya Ramana tidak dikenali orang di negaranya sebagai 'tukang sihir'.

Dia justeru popular di India tempatnya berguru setelah dengan menakjubkan dia terbang di depan istana Kanakakunnu.

Kerap tampil melayang di tempat-tempat awam membuat Ramana dikenali sebagai illusionist jalanan,aksinya yang tanpa basa-basi sangat ditunggu warga India.

Kini lelaki kacak tersebut juga terkenal di negeranya.Beberapa kali dia mendapat undangan untuk muncul di depan Ratu Beatrix.

Sosok illusionist muda ini begitu disegani di India hingga dia dianugerahi Golden Cloth Award,sebuah penghargaan tertinggi yang pernah diberikan kepada orang Barat.

sumber: http://www.fcukz.co

No comments:

Post a Comment